Skuteczne sposoby promocji lokalnej firmy budowlanej

Skuteczne sposoby promocji lokalnej firmy budowlanej

W promocji lokalnej firmy budowlanej warto wykorzystać wszystkie możliwe sposoby. Najskuteczniejsze to Internet, media lokalne (prasa i telewizja), własne materiały reklamowe, targi budowlane i marketing szeptany.

Być tam, gdzie potencjalni klienci

Skuteczna promocja firmy budowlanej powinna uwzględniać wszystkie media, działające w okolicy, w której nasza firma budowlana będzie szukała zleceń. Aktualnie w wielu regionach ważnym źródłem informacji jest prasa lokalna. Oczywiście siła oddziaływania dzienników lokalnych i regionalnych jest nieco mniejsza niż przed kilkunastoma laty, to jednak wiele osób z przyzwyczajenia sięga po nie regularnie. W nieco większych miejscowościach działa także telewizja lokalna, która stanowi ważny kanał informacyjny. To jednak media tradycyjne, które bardziej są popularne wśród starszej społeczności. Dla młodego pokolenia niezależnie od miejsca zamieszkania, to Internet jest głównym źródłem informacji o świecie i firmach. To tam szukają wszelkiego relacji nowości, produktów, usług. Każda firma powinna uwzględnić specyficzne uwarunkowania w regionie. Rozpoznanie najbardziej popularnych mediów to klucz do sukcesu.

Marketing Internetowy

Prasa lokalna

To jeden z najstarszych sposobów promocji firm, nie tylko lokalnych. Prasę lokalną z powodzeniem wykorzystują także firmy ogólnopolskie, które chcą dotrzeć do społeczności zamieszkujących konkretny region. Dzienniki i gazety lokalne wśród pewnych grup społecznych i wiekowych od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Czasem jeden egzemplarz jest czytany przez całą wielopokoleniową rodzinę. Prasa lokalna oferuje firmom budowlanym różnego rodzaju formaty reklamowe:

  • ogłoszenia drobne (to bardzo często przeglądana rubryka przy poszukiwaniu konkretnego usługodawcy – to najprostszy sposób na pozyskanie nowych klientów),

  • reklama prasowa (klasyczna reklama prezentująca ofertę firmy, reklama pokazująca wcześniejsze projekty itp.),

  • artykuły eksperckie (teksty w stylu „porady praktyczne” czy „nowości w branży budowlanej”),

  • artykuły sponsorowane (np. wywiad z prezesem firmy lub główny inżynierem).

Telewizja lokalna

W stosunku do prasy, telewizja oferuje firmom lokalnym o wiele większe możliwości. To medium, w którym można w sposób atrakcyjny zaprezentować ofertę firmy. Telewizja lokalna oferuje szerokie spektrum formatów:

  •  plansza reklamowa (to najtańsza forma promocji, plansza jest prezentowana przed serwisami informacyjnymi)

  • spot reklamowy (klasyczna reklam),

  • film promocyjny (szersza forma niż reklama, film to możliwość pokazania nie tylko oferty firmy, ale także jej historii, dokonań oraz efektów działań na rzecz społeczności lokalnej),

informacja prasowa (telewizja lokalna to skuteczny sposób na budowanie pozytywnych relacji z najbliższym otoczeniem – działania PR – warto utrzymywać stałe kontakty z dziennikarzami telewizji lokalnej, pokazywać przyszłe inwestycje, zapraszać na otwarcia nowych lub zmodernizowanych budynków itp.).

Internet

To medium, które oferuje największe możliwości w zakresie promocji firmy budowlanej. Dla młodego pokolenia Internet to główne źródło informacji o świecie. Powszechnie się wskazuje, że gdy nie ma Twojej firmy w Internecie, to nie istniejesz. W dzisiejszej rzeczywistości naprawdę trudno sobie wyobrazić stały dopływ nowych klientów bez obecności w sieci. Drukowane katalogi firm już dawno odeszły do lamusa, teraz to wyszukiwarka internetowa stanowi podstawowe narzędzie do poszukiwania produktów i usług. Wystarczy przecież wpisać zapytanie w wyszukiwarkę (np. malowanie domów Wrocław), aby zobaczyć spis firm budowlanych zajmujących się malowaniem w danej okolicy. Jeśli chcemy, aby nasza firma była dobrze eksponowana w Internecie, to warto zadbać o dobrą widoczność w wyszukiwarce (SEO), być obecnym w serwisach branżowych (content marketing) i być aktywnym w social mediach. Szerzej o sposobach promocji firmy budowlanej w Internecie możecie przeczytać tutaj http://brand.ceo/pl-pl/skuteczna-reklama-firmy-budowlanej-wypromowac-nowa-firme/.

Imprezy lokalne

Dla społeczności lokalnej wszelkiego rodzaju imprezy, festyny, targi czy wystawy to wydarzenia bardzo ważne. Chętnie są odwiedzane przez całe rodziny. Prezentacja oferty firmy budowlanej w takim miejscu to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. To okazja do pokazania firmy w nieco luźniejszej, piknikowo – niedzielnej atmosferze. Na tle tych wszystkich wydarzeń, najważniejszą rolę odgrywają targi branżowe. To szansa na pokazanie się na tle konkurencji, jako ekspert w danej dziedzinie i lider w branży budowlanej na danym terenie. To najlepsza szansa nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale także na nawiązane cennych kontaktów z dostawcami, dystrybutorami i producentami.

Materiały reklamowe

Jedna z zasad marketingu mówi, że klient, który odwiedzi siedzibę firmy, aby dobrze zapamiętał ofertę, nie może wrócić do domu z „pustymi rękami”. Własne materiały reklamowe, nawet w dobie Internetu, wciąż odgrywają ważną rolę w promocji firmy budowlanej na lokalnym rynku. Aktualnie producenci materiałów reklamowych oferują szerokie spektrum gadżetów, które można wykorzystać w promocji. Warto w tym zakresie wykorzystać specyficzne elementy dla konkretnego regionu. I choć ludzie są nieco zniechęceni do ulotek reklamowych rozdawanych i rozklejanych w każdym miejscu, to przy umiejętnie przeprowadzonej akcji ich dystrybucji, można uzyskać całkiem zadowalający efekt.

Marketing szeptany

W małych społecznościach lokalnych rekomendacje odgrywają istotną rolę przy wyborze usługodawcy. W mniejszych miasteczkach praktycznie wszyscy się znają i trudno ukryć jakieś niewygodne fakty. Tutaj najlepszym instrumentem pozytywnej opinii jest usatysfakcjonowany klient. Warto także chwalić się swoimi wcześniejszymi realizacjami. Portfolio wykonanych projektów to rzecz niezbędna. Działania z zakresu marketingu szeptanego warto prowadzić nie tylko w „realu”, ale także w Internecie. Lokalne fora i profile w mediach społecznościowych mediów lokalnych to kluczowe platformy w tym zakresie.

Podsumowanie

Skuteczna promocja firmy to kompleksowa promocja. Warto wykorzystać wszystkie możliwości reklamowe, jakie oferują media lokalne. Niezależnie jednak od tego, każda firma, która myśli o przyszłości, powinna skoncentrować się na działaniach w Internecie. To jeden z najskuteczniejszych i najbardziej efektywnych sposobów. Tutaj przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków, można zbudować pokaźną bazę wartościowych klientów.

Previous Jak zaprojektować ogród? 5 najciekawszych rozwiązań!
Next Cyrkulacja w instalacji c.w.u.

Może to Ci się spodoba

Plan budowy 0 Comments

Jak wybrać odpowiednią działkę budowlaną?

Zakup działki to pierwszy, lecz niezmiernie istotny krok na drodze ku budowie własnego domu. Kluczowa w tym przypadku wydaje się lokalizacja, ale inne parametry mają nie mniejsze znaczenie. Na co

Łazienki 0 Comments

Rewolucja nadeszła: Kaldewei Xetis na rynku

Emaliowana powierzchnia prysznicowa Kaldewei Xetis ze zintegrowanym odpływem ściennym jest już dostępna na rynku. To kamień milowy w rozwoju produktów do nowoczesnej aranżacji łazienek Dzięki nowej powierzchni prysznicowej ze zintegrowanym

Materiały wykończeniowe 0 Comments

Śruba imbusowa DIN 912

Obecnie majsterkowanie znowu staje się modne. Jest to hobby, którym można się pochwalić przed znajomymi i życie w zgodzie z popularnym trendem zero waste, czyli generowaniem jak najmniejszej ilości śmieci.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź