Google – twój partner w biznesie. Jak rozpocząć kampanie Google Shopping?
Kampanie reklamowe Google Shopping to dość nowa forma marketingu w e-commerce. Umiejętnie użyta, zwiększy ruch na stronie i przełoży się na wzrost sprzedaży.
Trudno o lepsze narzędzie do zwiększenia ruchu w sklepie internetowym niż reklama prezentująca konsumentom produkty opatrzone fotografią i ceną. Kampanie Google Shopping pozwalają na prezentację produktów na stronie z wynikami wyszukiwania oraz w zakładce „Zakupy” w Google. Na reklamę składa się zdjęcie produktu, jego nazwa, nazwa sprzedawcy oraz cena. Kliknięcie powoduje przeniesienie użytkownika na podstronę sklepu z wybranym produktem. Jak rozpocząć kampanie Google Shopping dla naszego e-sklepu
Kampania krok po kroku
Eksperci z branży marketingowej, np. z firmy Internetum, radzą, aby przed rozpoczęciem działań promocyjnych z Google Shopping dobrze opracować strategię kampanii: ustawienia, lokalizacje wyświetleń, budżet oraz stawki za klikanie w reklamy. Koniecznie musimy opracować cele kampanii, przeanalizować, które produkty w sklepie należą do najbardziej dochodowych (do nich warto przypiąć wyższe stawki) i określić target. Musimy też opracować dobrze feed produktowy – to on jest podstawą działania reklam Zakupów Google (źródło: https://www.internetum.com/en/an-expert-guide-to-google-shopping/)
Zanim zaczniemy działalność, połączmy konto w Google AdWords z kontem w Google Merchant Center. Jest to platforma umożliwiająca zarządzanie feedem produktowym. Feed to odpowiednio skonfigurowany plik danych: tekstowy, XML lub API. Znajdują się w nim informacje na temat produktów: nazwa, cena, dostępność w sklepie, opis itp. Na podstawie danych zawartych w feedzie algorytmy Google AdWords dopasowują do zapytań zadanych wyszukiwarce najbardziej pasujące produkty ze sklepu. Dlatego tak istotne jest umieszczenie tam poprawnych danych i właściwych fraz kluczowych. Niezwykle ważne są też wysokiej jakości zdjęcia – to one przykują uwagę odbiorcy.
Zatroszcz się o feed produktowy
Feed jest dzielony i segmentowany wedle potrzeb kampanii. Należy wyróżnić kategorie produktów, poszczególne marki, a także atrybuty niestandardowe, które umożliwią wyróżnienie produktów, które uznajemy za wyjątkowe lub posiadających oryginalne cechy. Dobra segmentacja feedu przekłada się na dokładną segmentację produktów, co z kolei umożliwi lepsze dopasowanie ich do fraz zadanych przez użytkownika wyszukiwarki. Jednocześnie będziemy w stanie sprawdzić, które spośród wyświetlanych produktów najbardziej zwiększają ruch na stronie.
Google Shopping to nowa forma promocji w e-commerce, odpowiednia dla e-sklepów w różnych branż. Warto popracować nad skutecznymi kampaniami właśnie z tym narzędziem.
Może to Ci się spodoba
Karnisze drewniane – piękno tradycyjnego wystroju
Każdy z nas powinien zdawać sobie sprawę z tego jak ważną rolę podczas wystroju wnętrz odgrywają karnisze. Odpowiedni ich dobór zależy w szczególności od stylu wnętrza w jakim mają się
Aranżacje wnętrz
Projektowanie i aranżacja wnętrz to dość wymagające zadanie, które z pozoru może wydawać się dość proste. W praktyce okazuje się jednak, iż zaprojektowanie funkcjonalnego i estetycznego mieszkania bądź pomieszczenia, niejednemu
Rośnie sprzedaż luksusowych nieruchomości
Połowa ludzi na świecie żyje w miastach. Do 2050 roku będzie to już 66 proc. Tak szybka urbanizacja sprawia, że będzie rosło zapotrzebowanie na luksusowe nieruchomości w centrach miast. Już dziś wzrasta
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!