Branża budowlana a programy wsparcia sprzedaży

Branża budowlana a programy wsparcia sprzedaży

Branżę budowlaną charakteryzują dwa aspekty duża konkurencja, ale i duży potencjał. W tej specyficznej branży zleceń nie brakuje. Jednak co zrobić, aby dotrzeć do nowych klientów, a obecni odbiorcy wybierali nasze produkty i nie odchodzili do konkurencji? Kluczem do sukcesu staje się nawiązanie pozytywnej relacji z klientem. Pomocne mogą być w tym programy wsparcia sprzedaży.

Branża budowlana w ostatnich miesiącach złapała lekką zadyszkę, jednak nadal tkwi w niej ogromny potencjał. Wciąż buduje się wiele biurowców, domów czy mieszkań. Jednak w ostatnim czasie bardzo wzrosły koszty materiałów, a przez to również całych inwestycji. W takich warunkach cena nie jest elementem, który pozwala na rywalizację z konkurencją o klienta. Zamiast tego warto zastanowić się w jaki sposób zwiększyć wolumen sprzedaży oferując coś, czego nie dostarcza nikt inny.

Lojalność w cenie

Ten wyróżniający czynnik, który pozwoli wygrać na konkurencyjnym rynku to programy wsparcia sprzedaży. Pozwolą one nie tylko zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale także zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie. Warto zainwestować w tak skuteczne działania, jakimi są programy wsparcia sprzedaży. Stwarzają one bowiem nie tylko korzyści dla organizatorów, ale również dla uczestników, którzy robiąc  zakupy, niezbędne do wykonywania ich pracy, są jednocześnie nagradzani.

Moc korzyści

Według badania „Wyzwania sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2018 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m. in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.

Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.

Skuteczny program wsparcia sprzedaży

Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy organizacji programu. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności swoich działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają oni potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.

Motywujące nagrody

Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc on wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.

Idealne karty przedpłacone

Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przedpłacone karty premiowe. Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Przedpłacone karty premiowe są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach czy punktach sprzedaży klienta lub partnera biznesowego.

Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi tego typu nagród.

Ponadto potwierdzeniem atrakcyjności kart jest także fakt, że co drugi program lojalnościowy oparty jest właśnie na kartach przedpłaconych (Badanie ICAN „Wyzwania sprzedaży”).

Wiarygodny partner

Wprowadzenie po raz pierwszy programu wsparcia sprzedaży może wydawać się trudnym zadaniem. Jednak z pomocą doświadczonego partnera jakim jest Edenred szybko okaże się, że jest to zadanie łatwe do osiągniecia, a jego efekty zauważalne. Pomożemy Ci zjednać swoich klientów, zyskać ich lojalność oraz wyprzedzić konkurencję.

Więcej o programach lojalnościowych: nawigatorbiznesowy.edenred.pl

Previous Kupujemy wiertarkę: jaką wybrać?
Next Czym są instalacje wody lodowej i gdzie je stosować?

Może to Ci się spodoba

Mieszkanie 0 Comments

Trudne dylematy

Mieszkanie to decyzja na całe życie, dlatego nie może być podjęta pochopnie, a tym bardziej nie może być przypadkową. Odbiór mieszkania przed przeprowadzką Wymarzone mieszkanie już jest. Wydaje się, iż

Mieszkanie 0 Comments

Meble ekologiczne – nowy wymiar życia

Szukając mebli, które będą jednocześnie trwałe i ekologiczne stajemy przed trudnym zadaniem ze względu na to, że brakuje przepisów, które określałyby dopuszczalne normy substancji szkodliwych czy precyzowały normy jakości. Brak

Mieszkanie 0 Comments

Redukcja zanieczyszczeń – czyli o drewnie opałowym słów kilka

Zanieczyszczone powietrze zabiło w roku 2017 w Polsce około 50tys osób. Tak mówią statystki opublikowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Liczba ta jest zatrważająca, dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby zredukować

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!