Branża budowlana a programy wsparcia sprzedaży
Branżę budowlaną charakteryzują dwa aspekty – duża konkurencja, ale i duży potencjał. W tej specyficznej branży zleceń nie brakuje. Jednak co zrobić, aby dotrzeć do nowych klientów, a obecni odbiorcy wybierali nasze produkty i nie odchodzili do konkurencji? Kluczem do sukcesu staje się nawiązanie pozytywnej relacji z klientem. Pomocne mogą być w tym programy wsparcia sprzedaży.
Branża budowlana w ostatnich miesiącach złapała lekką zadyszkę, jednak nadal tkwi w niej ogromny potencjał. Wciąż buduje się wiele biurowców, domów czy mieszkań. Jednak w ostatnim czasie bardzo wzrosły koszty materiałów, a przez to również całych inwestycji. W takich warunkach cena nie jest elementem, który pozwala na rywalizację z konkurencją o klienta. Zamiast tego warto zastanowić się w jaki sposób zwiększyć wolumen sprzedaży oferując coś, czego nie dostarcza nikt inny.
Lojalność w cenie
Ten wyróżniający czynnik, który pozwoli wygrać na konkurencyjnym rynku to programy wsparcia sprzedaży. Pozwolą one nie tylko zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale także zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie. Warto zainwestować w tak skuteczne działania, jakimi są programy wsparcia sprzedaży. Stwarzają one bowiem nie tylko korzyści dla organizatorów, ale również dla uczestników, którzy robiąc zakupy, niezbędne do wykonywania ich pracy, są jednocześnie nagradzani.
Moc korzyści
Według badania „Wyzwania sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2018 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m. in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.
Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.
Skuteczny program wsparcia sprzedaży
Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy organizacji programu. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności swoich działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają oni potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.
Motywujące nagrody
Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc on wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.
Idealne karty przedpłacone
Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przedpłacone karty premiowe. Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Przedpłacone karty premiowe są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach czy punktach sprzedaży klienta lub partnera biznesowego.
Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi tego typu nagród.
Ponadto potwierdzeniem atrakcyjności kart jest także fakt, że co drugi program lojalnościowy oparty jest właśnie na kartach przedpłaconych (Badanie ICAN „Wyzwania sprzedaży”).
Wiarygodny partner
Wprowadzenie po raz pierwszy programu wsparcia sprzedaży może wydawać się trudnym zadaniem. Jednak z pomocą doświadczonego partnera jakim jest Edenred szybko okaże się, że jest to zadanie łatwe do osiągniecia, a jego efekty zauważalne. Pomożemy Ci zjednać swoich klientów, zyskać ich lojalność oraz wyprzedzić konkurencję.
Więcej o programach lojalnościowych: nawigatorbiznesowy.edenred.pl
Może to Ci się spodoba
Drążki, półki i lustra. Jak właściwie zaprojektować garderobę?
Garderobę można znaleźć w coraz większej ilości polskich mieszkań. Nie powinno to przesadnie dziwić, bo nie wymaga ona dużej ilości miejsca, a pozwala skutecznie wyeliminować z przestrzeni domu kilka zbędnych
Jak urządzić mieszkanie ze skosami?
Skosy – dla jednych marzenie i pole do popisu, dla innych prawdziwa zmora. Jeśli należycie do drugiej grupy pokażemy Wam, w jaki sposób zamienić skosy w niepowtarzalny atut Waszego mieszkania.
Sypialnia marzeń
Nie ma drugiego, tak bardzo prywatnego miejsca w naszym domu lub mieszkaniu, jak właśnie sypialnia. To w niej zdejmujemy z siebie wszystkie maski, ubrania. To w niej się relaksujemy, pozbywając
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!